Delér Måleri är ett expanderande familjeföretag i Stockholm som har funnits i fyra generationer och idag har 80 anställda. Under förra året hade Delér Måleris sida på allabolag.se inte mindre än 70 000 besök. Det gav dem en niondeplats på Alla Bolags topplista, före självaste IKEA och många andra kända varumärken. För Delér Måleri är det självklart att göra något bra av det höga besökarantalet. Därför har de valt att köpa utrymme för en bolagspresentation som visas vid deras uppgifter på allabolag.se.
– Varje besökare är en potentiell kund så vi vill bygga en relation direkt. Vi använder en film som bolagspresentation som ger en bild av vilka vi är innan man ens har besökt vår hemsida. Vill man fortsätta till hemsidan, vilket många vill, har vi förstås också direktlänkar dit och kontaktuppgifter i bolagspresentationen, säger vd:n Alexander Feldhof.
Bolagspresentationen hos allabolag.se hjälper Delér Måleri att rama in och ge en kontext till de formella uppgifterna som visas. Den gör det möjligt att kommunicera med målgruppen och sticka ut gentemot konkurrenter. Dessutom förbättrar den rankingen både på Google och allabolag.se. Och med tanke på att allabolag.se har 1,9 miljoner besökare per månad är det kanske inte så konstigt att allt fler företag väljer att köpa plats för en bolagspresentation.
Varför är det bra för er att ha en bolagspresentation på allabolag.se?
Jag tycker att filmen ger en snabb överblick över vilka vi är och det ökar kännedomen om vårt varumärke på ett lättillgängligt sätt. Det gör att vi kommer högre upp i sökningar och träfflistor samtidigt som det är enkelt för nya kunder att komma direkt till vår hemsida bara med ett klick, säger Alexander Feldhof.
Skola i Colombia
Delér Måleri vill vara Stockholms ledande och mest moderna måleriföretag. Bland annat gör de stora satsningar på sin personal, vilket lett till att de inte har haft några svårigheter att rekrytera i en bransch där det råder akut brist på målare.
Bland Delérs kunder finns många av landets stora byggbolag, men de jobbar inte bara med stora uppdrag. De vill gå sina egna vägar. Ett av de mer annorlunda projekten var när Delér hjälpte Ankarstiftelsen genom att finansiera och genomföra ett skolprojekt i en fattig del av Colombia. På elva intensiva dagar byggde medarbetare från Delér en skola ideellt i provinsen Riohacha förra hösten.
– Jag kommer aldrig att glömma mötet med de här människorna. Det känns så viktigt att göra skillnad för de här barnen, säger Alexander Feldhof som nu ska bygga fler skolor under de kommande åren.
För ett nytänkande och storsatsande bolag som Delér Måleri är bolagspresentationen en naturlig del av marknadsföringen. Nu återstår det bara att se vilken plats de hamnar på för 2018.
Är du intresserad av att profilera ditt företag med en bolagspresentation?
För att se hela listan på 10 mest sökta bolagen 2017 klicka här!
Vill du inspireras av Delér Måleri's sida på allabolag.se, klicka här!